Jälleenmyyjät uskovat Roosa nauhan voimaan
Martinexin toimitusjohtaja Riia Sandström ja tytär Amanda ovat huomanneet, että Roosa nauha kiinnostaa sekä kuluttajia että jälleenmyyjiä. Kannattavan yhteistyön lisäksi perhe tuntee ylpeyttä siitä, että he ovat mukana tuomassa toivoa syöpään sairastuneille.
Raisiolainen perheyritys Martinex palasi Roosa nauha -kumppaniksi vuonna 2023. He lanseerasivat Iloleipurit -brändin uudestaan Roosa nauha -keräyksen voimaa hyödyntäen. Vaaleanpunaiset leivontatuotteet myytiin loppuun ja kävi ilmi, että leivonta ja hyväntekeminen kulkevat käsi kädessä.
”Olen iloinen, että Roosa nauha -keräyksessä ei ole päällekkäisyyttä tuotteissa ja keräyksessä on syntynyt klassikoita”, toimitusjohtaja Riia Sandström kertoo.
”Amanda vastasi yhteistyöstä tuotepäällikkönä ja äitinä olen kovin ylpeä siitä, kuinka hän toimi. Olin ylpeä myös siitä, että hyväntekeminen resonoi seuraavaan sukupolveen. Kertoo jotain brändistä, että sillä on jalansijaa laidasta laitaan eri ikäisten ihmisten kanssa.”
”Meillä on aina ollut perheenä halu tehdä hyvää, koska meillä on asiat hyvin.”
Kuinka Roosa nauha -tuotteet valikoituvat?
Syöpä on koskettanut sekä Sandströmien perhettä että Martinexin työyhteisöä.
”Meillä on aina ollut perheenä halu tehdä hyvää, koska meillä on asiat hyvin. Tämä on yhteistyötä, joka synnyttää meille työtä ja tuotokset elävät kuluttajien kodeissa. Yhteiskuntavastuuta voi tehdä eri tavoilla, meille myös nuorten työllistäminen on tärkeää”, Riia kertoo.
”Tuotteet valikoituvat siten, että ne muodostavat kivan kokonaisuuden. Mukana tulisi olla helposti ostettavia asioita, kuten mittalusikat tai nuolija. Kokonaisuudessa on myös spesiaalituotteita, kuten silikonivuoat. Niissä yhdistyvät Iloleipurien leivonnan ilo sekä hauska kokeileminen”, Amanda avaa.
Amandan oma lempituote on mittalusikat, sillä niiden koot ovat täydelliset päivittäiseen käyttöön. Äidin suosikki on sen sijaan monikäyttöinen sydänvuoka, sillä siinä voi tehdä bostonkakkua, jäädykettä tai vaikka piirakan. ”On siinä juhannuksena tehty jääpalakin”, Riia hymyilee.
”Palaute myynnillisesti on viesti siitä, että meidän jälleenmyyjämme haluavat ostaa lisää. Se kertoo siitä, että tuotteet ovat myyneet hyvin heidän kaupoissaan.”
Vahva suositus yhteistyöstä
Sekä Riia että Amanda suosittelevat Roosa nauha -yhteistyötä myös muille yrityksille. Mitä enemmän keräyksessä on kumppaneita, sitä enemmän keräyksestä hyötyvät sekä suomalainen syöpätutkimus että yhteistyökumppanit.
”Kampanja on selkeä kokonaisuus. Roosa nauha -tiimin kanssa on myös kiva tehdä yhteistyötä. Kun kaikilla on sama viesti ja kampanja taustalla on vahva, tähän on kiva tuoda tuotteita mukaan”, Amanda summaa.
”Palaute myynnillisesti on viesti siitä, että meidän jälleenmyyjämme haluavat ostaa lisää. Se kertoo siitä, että tuotteet ovat myyneet hyvin heidän kaupoissaan. Sen lisäksi tunnemme myös ylpeyttä siitä, että voimme olla pienesti mukana auttamassa sairastuneita selviytymään”, Riia jatkaa.
Ensimmäisistä tuloksista riemunkiljahduksia
Riia ja Amanda muistavat viime vuoden yhteistyöstä ensimmäiset lisätilaukset, jotka aiheuttivat spontaaneja riemunkiljahduksia.
”Olimme että Jee! Mistä me kaivetaan nämä tuotteet?!”, Riia naurahtaa.
Erityisesti nuolijan menestys yllätti. ”Vaaleanpunainen eri sävyissään on aina kiva. Jos on muuten neutraali sisustaja, leivontatuotteissa on kiva tuoda väriä esiin”, Amanda pohtii tuotteen suosiota.
Viime vuoden menestys johti siihen, että tämän vuoden tuotemyynti oli vielä helpompaa jälleenmyyjille.
Äiti ja tytär pitävät ajatuksesta, että Roosa nauha -tuotteilla on syvällisempi ajatus taustalla. ”Palapelit vievät ihmiset pois ruudun ääreltä ja muusta maailmasta”, Riia ajattelee.
Leivontaa ja palapelejä yhdistää myös se, että molemmat tarjoavat eräänlaisen pakopaikan, jos mielessä tapahtuu paljon. Molemmista voi saada myös onnistumisen kokemuksia, jotka antavat mielihyvää monenlaisiin elämäntilanteisiin.
Työntekijät täysillä mukana
Amanda kertoo, että jälleenmyyjät ovat alusta alkaen suhtautuneet todella positiivisesti Roosa nauha -tuotteisiin. ”Oli helppo myydä tämä idea, sillä ostajilla oli usko kampanjaan. Heillä on ollut muiden yritysten Roosa nauha -tuotteita ja he tiesivät, miten hyvin ne ovat pärjänneet.”
Roosa nauha -keräyksessä yhdistyvät kohderyhmän tavoittaminen, hyväntekeminen, liiketoiminnan tavoitteet ja henkilökunnan sitouttaminen kauniilla tavalla.
Riian mukaan työntekijöille on ylpeyden aihe, että työnantaja on mukana tässä keräyksessä. ”Monet sanoivat, että heillä on joka vuoden nauha ja he ostavat sen aina”, Amanda lisää.
Hyväntekemisessä tavoitteet ovat aina korkealla. ”Pääsisipä toivo asumaan ihmisten sisälle”, Riia päättää.
Teksti: Anu Koikkalainen
Kuva: Arto Arvilahti
Iloleipuri Roosa nauha -tuotteet
Iloleipuri Muffinssikupit 12 kpl Roosa nauha
Silikoniset muffinssikupit paistetuille sekä pakastetuille herkuille. Pakkauksessa 12 kpl. Uunin, mikron, pakastimen sekä astianpesukoneen kestävä. Yhden kupin koko 7,5 x 3 x 7,5 cm.
Iloleipuri Mittalusikat Roosa Nauha
Pyöreästi muotoillut muovimittalusikat ruoanlaittoon. Yhdessä setissä on viisi mittaa, ja ne on kiinnitetty toisiinsa pyöreällä klipsillä. Koot: tl, rkl, 0,5dl, 1dl ja 2,5 dl.
Iloleipuri Keittiöpyyhe Roosa nauha
Ruudullinen keittiöpyyhe 100% puuvillaa, koko 50 x 70 cm. Iloleipuri lahjoittaa jokaisesta kampanjatuotteesta osan Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräykseen. Tämän tuotteen lahjoitusosuus on 1 €.
Iloleipuri Kuviovuoka silikonia Roosa nauha
Silikonikakkuvuoka, joka jättää kakun pintaan yksityiskohtaisen kuvion. Uunin, mikron, pakastimen sekä astianpesukoneen kestävä. Lämmönkestävyys min. -60 °C max. 230 °C.
Kiinnostaako Roosa nauha -kumppanuus?
Yritykset hyötyvät tutkitusti lukuisin eri tavoin Suomen suurimmasta ja suosituimmasta keräyksestä syövän voittamiseksi. Yhteistyö tarjoaa yrityksille mahdollisuuden kasvattaa tulostaan ja sitouttaa asiakkaansa. Tutustu kumppanuuteen täällä.
Ota yhteyttä
Jätä viesti, niin otamme yhteyttä.
Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti.