Tutkitusti merkittävää yhteistyötä

Yrityksillä on merkittävä rooli Suomen mieluisimmassa hyväntekeväisyyskampanjassa**. Siksi haluamme tuottaa tutkittua tietoa kumppaneillemme ja yhteistyöstä kiinnostuneille yrityksille. Selvitämme vuosittain kuluttajatutkimuksella* Roosa nauha -keräyksen mielikuvia ja tunnettuutta sekä haemme palautetta yritysyhteistyöstä ja kampanjatuotteista.

Tutkimme säännöllisesti Roosa nauha -yritysyhteistyön tuloksia ja vaikuttavuutta

Tutkimuksen* mukaan yhteistyö Roosa nauha -kampanjan kanssa vaikuttaa merkittävästi yrityksen tuotemyyntiin. 94 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuudella oli positiivista vaikutusta heidän ostopäätökseensä.

Roosa nauha -kumppanin tuotteen ostaminen osoittautuikin suomalaisille ylivoimaisesti suosituimmaksi tavaksi osallistua keräykseen. Kampanjatuotteet tarjoavat kuluttajien rahoille konkreettisen vastineen ja helpon tavan osallistua keräykseen.

”Ei välttämättä tarvitse miettiä sen enempää, kun voi vain ostaa Roosa nauha -pullan tai muovipussin. Ei tarvitse ponnisteluita, pankkitunnuksia tms. Helppo osallistua omien kykyjen mukaan”.

”Tämä on tehty todella helpoksi. Ostat kaupasta jotain ja väristä tiedät heti mistä on kyse.”

94 % tuotteen ostaneista kansalaisista kertoi, että tuotteen Roosa nauha -kumppanuudella oli positiivista vaikutusta heidän ostopäätökseensä.

Seuraavaksi yleisempänä osallistumistapana oli Roosa nauhan ostaminen, joita myytiin pääyhteistyökumppaneiden S-Ryhmän, Keskon ja Lindexin avulla 400 000 kappaletta. Lahjoituksista kertynyttä pottia ohjataan tälläkin hetkellä eteenpäin tutkijoille.

*Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus 2022

 

Roosa nauha -keräys on tutkitusti suomalaisten suosituin hyväntekeväisyyskohde

Taloustutkimuksen Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimuksesta käy ilmi, että Sairauksien parantaminen ja hoitomenetelmien kehittäminen ovat suomalaisille mieluisimmat hyväntekeväisyyteen lahjoittamisen kohteet. Eniten tukea viimeisen vuoden aikana on annettu Roosa nauha -keräykseen ja se olikin kokonaismielikuviltaan ykkössijalla kaikkien tutkimuksessa mukana olleiden 45 järjestön ja keräyksen joukossa.

** Taloustutkimus: Suomi Tänään -Hyväntekeväisyys 2022


Lisätietoa molemmista tutkimuksista

1.) Aula Research: Roosa nauha -kuluttajatutkimus

2.) Taloustutkimus: Suomi Tänään Hyväntekeväisyys 2022 -tutkimus

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
p. 050 448 8324
[email protected]


Osallistu keräykseen tekemällä kertalahjoitus yrityksenä

Yritys voi osallistua Roosa nauha – keräykseen myös kertalahjoituksella. Kiitoksena lahjoituksesta tarjoamme yritysten käyttöön sähköisen Roosa nauha -viestintäpaketin.

Kiitos Roosa nauha -keräykseen lahjoittaneille yrityksille

Kokemuksia Roosa nauha -yritysyhteistyöstä

”Sekä jälleenmyyjät että kuluttajat ovat antaneet paljon positiivista palautetta ja kokeneet tärkeänä sen, että SodaStream Suomi kantaa kortensa kekoon tärkeän työn puolesta. Haluamme olla brändi, josta asiakkaat voivat olla ylpeitä ja tämä yhteistyö onkin vahvistanut meidän sidettä niin kuluttajiin kuin yhteistyökumppaneihin.  Roosa nauha -keräyksellä on pitkät perinteet ja kampanjaa tehdään rautaisella ammattitaidolla. Tämä antaa myös yritykselle vapauden suunnitella yhteistyön ja toteutukset juuri omista lähtökohdista.”
– Teemu Jutila, Myyntijohtaja, SodaStream Suomi

”Yrityksille voin lämpimästi suositella Roosa nauha -kumppanuutta. Syöpä koskettaa niin monia, lähes jokaista suomalaista. Ihmiset haluavat olla tässä mukana.”
– Liisa Myllylä, Kesko

6 syytä lähteä mukaan Roosa nauha -keräykseen

Jätä yhteystietosi ja lataa opas menestyksekkään yritysyhteistyön periaatteista. Pääset kurkistamaan mahdollisuuksia, joita yhteistyö tarjoaa yrityksellesi.

Kysy lisää Roosa nauha -yhteistyöstä

Marika Salonen
Yritysyhteistyön päällikkö
p. 050 448 8324
[email protected]

Milena Zaremba
Yritysvarainhankinnan asiakkuusvastaava
p. 050 571 6440
[email protected]

Ota yhteyttä

Jätä viesti, niin otamme yhteyttä.

Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräys täytti 2023 20 vuotta. Olemme tehneet töitä yhtenä rintamana elämän puolesta jo vuodesta 2003. Roosa nauha -keräyksellä tuetaan suomalaista syöpätutkimusta ja syöpään sairastuneita.