Roosa nauha

Roosa nauhasta kasvoi Sinituotteen onnistunein hyväntekeväisyysyhteistyö

Sinituote on Roosa nauhan pitkäaikainen kumppani, jonka keräystuotteita odotetaan malttamattomana jo etukäteen. Sinituotteen henkilöstö ja asiakkaat pitävät Roosa nauhan yhteistyötä merkityksellisenä.

Rakastettu Sinituote on ollut jo 35 vuotta läsnä suomalaisten arjessa helpottamassa kodin askareita. Sinituotteet ovat kotimaista tekoa, jotka ovat valmistettu suomalaisiin koteihin. Suomalaisuus ja merkityksellisen arjen tukeminen yhdistävät Roosa nauhaa sekä Sinituotetta ja yhteistyö koetaan merkittäväksi molemmin puolin. Mitkä tekijät ovat onnistuneen Roosa nauha -kumppanuuden taustalla?

Roosa nauhasta kasvoi merkittävin hyväntekeväisyysyhteistyö

Sinituote on ollut Roosa nauhan kumppanina vuodesta 2010 lähtien. Moni kuluttaja osaa yhdistää Roosa nauhan juuri Sinituotteeseen ja heidän keräystuotteensa huomataankin erityisen hyvin lokakuun aikana.

”Roosa nauhasta on kasvanut vuosien aikana meille merkittävin ja onnistunein hyväntekeväisyysyhteistyö. Syitä onnistumiselle ovat varmasti se, että keräys on vuosittain toistuva ja siihen saa vaaleanpunaisen tuotteistuksen helposti mukaan. Lisäksi Roosa nauha -keräys puhuttelee laajasti erilaisia ihmisiä, eikä se katso kuluttajan taustoja. Kaikki ymmärtävät, miksi on tärkeää tukea syöpätutkimusta ja sairastuneita”, kertoo Johanna Hamro-Drotz.

Kiinnostavan tuotevalikoiman lisäksi kampanjaviestintä ja näkyvyys kaupoissa ovat tärkeässä roolissa onnistumisen kannalta.

”Oma sometekeminen on tärkeää, koska siellä olemme tosi lähellä kuluttajaa. Saamme somesta valtavasti spontaania palautetta. Jos on valmiiksi läheisessä vuorovaikutuksessa kuluttajien kanssa, niin kampanjaviesti on helppo saada läpi omien kanavien kautta. Lisäksi on kiva, että kaupat näkevät meidän tuotteemme sellaisina, että niitä halutaan nostaa esille näkyville hyllypaikoille. Silloin tuotteet ovat sopivasti kuluttajan ostopolun varrella kaupassa”, Marika Saarinummi iloitsee.

”Kuluttajat tykkäävät erityisesti siitä, että ostamalla tarpeellisia arkituotteita voi samalla lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.”

Kuluttajat ostavat mielellään kampanjatuotteita

Kannustamme yrityskumppaniemme kanssa kestävään kuluttamiseen. Valikoimme kampanjatuotteiksi pääsääntöisesti arjen tuotteita, joita kuluttaja ostaisi joka tapauksessa. Sinituotteen vaaleanpunaisia kodinhoitotuotteita löytyykin jo monien suomalaisten kodeista. Marika Saarinummi on huomannut myös arkituotteiden suosion hyväntekeväisyyskampanjoinnissa:

”Kuluttajat tykkäävät erityisesti siitä, että ostamalla tarpeellisia arkituotteita voi samalla lahjoittaa hyväntekeväisyyteen. Keräystuotteitamme osataan odottaa jo ennakkoon ja moni tuntuu jopa keräilevän niitä. Asiakkaiden innostus on ollut meille rohkaisevaa. Moni yritys voi epäröidä, kannattaako uutuustuotteesta tuoda vaaleanpunainen väriversio kampanjaan, mutta me olemme kokeneet, että Roosa nauha tukee tuotetta ja tuo sille lisänäkyvyyttä.”

Roosa nauha -kuluttajatutkimuksen* mukaan kampanjatuotteen ostaminen on suomalaisille mieluisin tapa osallistua keräykseen. Keräykseen osallistuminen tarjoaakin yrityksille tutkitusti merkittävää kilpailuetua.

Keräykseen osallistuminen tarjoaakin yrityksille tutkitusti merkittävää kilpailuetua. Lue kuluttajatutkimuksesta* ja kilpailueduista täältä.

Vaikuttava yhteistyö sopii Sinituotteen arvoihin

Merkityksellisyyden lisäksi Roosa nauha -kumppanuus on vastuullista ja vaikuttavaa. Vuosien aikana Sinituote on lahjoittanut yhdessä asiakkaidensa kanssa lähes 500 000 euroa syöpätutkimuksen ja sairastuneiden hyväksi. Sinituotteella arvostetaan sitä, että Roosa nauha -keräyksessä on vastuullinen ja laadukas tuotevalikoima.

”Vastuullisuus on meille tärkeä arvo ja se toteutuu Roosa nauha -kumppanuudessa hyvin. Vastuullisuustyö on osa meidän kaikkea tekemistä, joten se on luonnollinen osa myös keräystuotteita ja kumppanuutta. On mahtavaa, että voimme tuoda keräykseen kotimaassa valmistettuja avainlipputuotteitamme, jotka ovat kierrätysmuovista valmistettu, viiden vuoden takuulla. Kun vastuulliset tuotteet yhdistetään hyväntekeväisyyskampanjaan, meillä on myös kaupallisesti tosi solidi paketti kasassa”, kertoo Johanna Hamro-Drotz.

Tutustu Sinituotteen vastuullisuustyöhön täällä.

”Vastuullisuus on Sinituotteelle tärkeä arvo ja se toteutuu Roosa nauha -kumppanuudessa hyvin.”

Mikä on Roosa nauha -keräyksen vahvuus yrityksille?

Sinituotteella keräyksen vahvuuksina yrityksille koetaan eritysesti ammattitaitoinen tiimi, yritysten selkeä kampanjointirakenne ja vankka kokemus.

”Roosa nauha -keräyksen vahvuuksia yrityksen näkökulmasta ovat Syöpäsäätiön erinomaiset prosessit ja keräyksen strukturoitu rakenne, joka on yritykselle hyvin selkeä. Tästä huomaa, että olette tehneet yrityskumppanuuksia ja tuoteyhteistöitä jo pitkään. Lisäksi yhteistyön tekeminen on sujuvaa. Roosa nauha on hyvä ja helppo mahdollisuus yritykselle lähteä kokeilemaan ensimmäistä hyväntekeväisyysyhteistyötä, jos sellaista ei ole vielä aikaisemmin tehnyt. Mielestäni riittää, että yrityksellä on sopiva tuotevalikoima – sen pohjalta kyllä autetaan alkuun”, kannustaa Johanna Hamro-Drotz.

Teksti: Sara Salo
Valokuvat: Jaakko Lukumaa

Kiinnostaako Roosa nauha -kumppanuus?

Yritykset hyötyvät tutkitusti lukuisin eri tavoin Suomen suurimmasta ja suosituimmasta keräyksestä syövän voittamiseksi. Yhteistyö tarjoaa yrityksille mahdollisuuden kasvattaa tulostaan ja sitouttaa asiakkaansa. Vuoden 2024 kumppanuuksista neuvotellaan juuri nyt. Tutustu kumppanuuteen täällä.

Ota yhteyttä

Jätä viesti, niin otamme yhteyttä.

Käsittelemme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti.