Yritysyhteistyö

Roosa nauha on suomalaisten mielestä yksi arvostetuimmista ja luotettavimmista keräyksistä.* Roosa nauha puhuttelee erityisesti naisia: hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen sekä kotimainen keräyskohde ovat tärkeäksi koettuja arvoja.

(*Taloustutkimus: Suomi tänään, Hyväntekeväisyys,  maaliskuu 2016 )

Yritysten kokemukset kumppanuudesta ovat olleet hyvin positiivisia ja kumppanuudet jatkuvat usein monia vuosia. Vuosittain keräyksessä on mukana parikymmentä yhteistyöyritystä.

Yrityksellä on monta hyvää syytä lähteä mukaan Roosa nauha –kumppaniksi, mikä ilmenee myös TNS Gallupin tammikuussa 2014 tekemän haastattelututkimuksen tuloksista:

    • Roosa nauha on hyvin tunnettu: 96 prosenttia suomalaisista naisista tuntee keräyksen
    • Suomalaiset naiset tukevat keräystä mieluiten ostamalla yhteistyökumppaneiden Roosa nauha -tuotteita sekä keräyksen kannatustuotetta, roosaa rintanauhaa.
    • Korkea laatu, terveyden edistäminen ja kotimaisuus ovat kuluttajien mielestä tärkeitä Roosa nauha –tuotteiden ominaisuuksia.

Roosa nauha -kumppanuus edellyttää vähintään 15 000 euron lahjoitusta, joka kertyy yleisimmin tuotemyynnistä. Yhteistyöstä tehdään aina sopimus, joka kattaa yleensä yhden kampanjatuotteen tai -tuoteryhmän. Kumppanina yritys saa oikeuden käyttää Roosa nauha -tunnusta kampanjatuotteen myynnissä ja markkinoinnissa.

Kumppaneiden lisäksi Roosa nauha -keräyksellä on pääyhteistyökumppaneita, joiden kanssa yhteistyö on laajempaa ja pitkäkestoista. Vuoden 2017 pääyhteistyökumppanimme ovat Lindex, Pirkka, K-Market, K-Citymarket, K-Supermarket sekä S-ryhmän ketjut Prisma, S-market, Sale, Alepa, ABC-myymälä ja Sokos.

Lokakuu on kansainvälinen rintasyöpäkuukausi ja Suomessakin tuotemyynti keskittyy pääasiassa syys-lokakuulle.

Syöpäsäätiö tekee lokakuun ajan aktiivista markkinointia ja Roosa nauha on hyvin esillä printtimediassa, TV:ssä ja sosiaalisessa mediassa. Medianäkyvyys ja julkisuus tukee yritysten tuotemyyntiä.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä niin saat lisätietoa Roosa nauha -kumppanuudesta:

Kaija Laitinen
puh. 044 218 4331
kaija.laitinen(at)cancer.fi

Yritys voi osallistua myös lahjoittamalla

Mikäli yhteistyökumppanuus ei ole mahdollinen, yritys voi osallistua keräykseen tekemällä lahjoituksen. 850 – 50 000 euron lahjoitukset syöpätutkimukseen ovat vähennettävissä verotuksessa.

Yrityksesi lahjoituksen voit tehdä verkkopankissa. Voit myös tilata lahjoituksesta laskun. Siirry lahjoittamaan tai tilaamaan laskua >>>

Lahjoituksen voi tehdä myös tilisiirtona Syöpäsäätiön lahjoitustilille.

Vähintään 500 euron lahjoituksesta yritys saa käyttöönsä sähköisen Roosa nauha -tukijamerkin. Lähetämme merkin yrityksesi käyttöön lahjoituksen saatuamme.

Lahjoittamiseen ja laskutukseen liittyvät kyselyt:
Syöpäsäätiön lahjoittajapalvelu, puh. 09 1353 3286 tai lahjoitukset(at)cancer.fi.

Roosa nauha –päivän tempaus

Roosa nauha –keräystä ei voi liittää markkinointiin tai tuotemyyntiin, ellei yritys ole Syöpäsäätiön sopimuskumppani. Poikkeuksena on Roosa nauha –päivä perjantaina 13.10., jolloin yhden päivän ajan paikallisesti toimiva yritys tai yrittäjä voi myydä tuotteitaan tai palveluitaan keräyksen hyväksi ja lahjoittaa tuoton tai osan tuotosta keräykseen.  Tämä ei ole kuitenkaan mahdollista valtakunnallisesti toimiville yrityksille tai ketjuille.

Kun yrityksen lahjoitus on vähintään 500 euroa, yritys saa käyttöönsä sähköiseen viestintään Roosa nauha –tukijamerkin (verkkosivut, some, uutiskirjeet). Roosa nauha –logon käyttö markkinointiviestinnässä on mahdollista vain sopimuskumppaneille.

Lue lisää muista tavoista osallistua kampanjaan >>>

Lisätietoja: Yhteyspäällikkö Kaija Laitinen, puh. 044 218 4331 ja kaija.laitinen(at)cancer.fi tai lahjoittajapalvelu, puh. 09 1353 3286 tai lahjoitukset(at)cancer.fi.

 

Yritysyhteistyön periaatteet

– Syöpäsäätiön tavoitteena on edistää syöpätautien tieteellistä tutkimusta ja syövän ehkäisyä sekä levittää tietoa syöpäriskiä vähentävistä, terveellisistä elämäntavoista.  Tavoitteena on myös taata riittävästi tukipalveluita syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Yritysyhteistyön tulee olla linjassa edellä mainittujen tavoitteiden kanssa.

– Syöpäsäätiö on riippumaton toimija. Yhteistyökumppanuus ei anna yritykselle oikeutta vaikuttaa Syöpäsäätiön varojen käyttöön tai viestintään millään tavalla.

– Syöpäsäätiö toimii eri yhteistyökumppaneidensa kanssa tasapuolisesti ja puolueettomasti.

– Syöpäsäätiö ei tee yritysten kanssa sellaisia sitoumuksia, joita ei voi julkistaa.

– Syöpäsäätiö tekee yritysten kanssa yhteistyössä toteutettavaksi sovituista asioista aina kirjalliset sopimukset, joissa osapuolten keskinäiset oikeudet, vastuut ja velvollisuudet on määritelty.

– Syöpäsäätiö noudattaa ja edellyttää yhteistyökumppaneiltaan tuotehankinnoissa eettisiä periaatteita, jotka perustuvat Kansainvälisessä Työjärjestössä (ILO) hyväksyttyihin työelämän perusoikeuksiin, YK:n ihmisoikeuksien julistukseen ja lapsen oikeuksien yleissopimukseen.

– Syöpäsäätiö tekee yhteistyötä pääsääntöisesti vain vakiintuneiden yritysten kanssa.

– Syöpäsäätiö ei tee yhteistyötä alkoholi- ja tupakkateollisuuden eikä luontaistuotealan yritysten kanssa.