Pirkka

Keskon päivittäistavarakauppa on yksi Roosa nauha -kampanjan pääyhteistyökumppaneista.

Kesko lähti mukaan Roosa nauha -keräyksen pääyhteistyökumppaniksi vuonna 2016 asiakkaidensa toiveesta. Keskon päivittäistavarakauppa osallistui kampanjaan merkittävästi aiempaa isommalla panostuksella: tavoitteena oli kymmenkertaistaa aiempi lahjoitussumma Syöpäsäätiölle.

Roosa nauha -keräys olikin syksyllä 2016 K-ruokakaupoissa menestys. Lokakuun aikana K-ruokakaupoissa myynnissä olleista Pirkka Roosa nauha -kampanjatuotteista ja K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myydyistä rintanauhoista lahjoitettiin Syöpäsäätiölle yhteensä 262 187 euroa.

Kampanjaviikoilla 26.9.−30.10.2016 K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myytiin Roosa nauha keräyksen -nauhoja yhteensä 61 619 kappaletta. K-ruokakaupoissa, Valintataloissa ja Siwoissa oli myynnissä Pirkka-sarjan kampanjatuotteita, joista ostetuimpia olivat miniluumutomaatit, Reilun kaupan ruusut ja vadelmat. Lisäksi K-citymarket-ketju lahjoitti koko henkilökunnalleen rintanauhat, yhteensä 10 000 kappaletta.

”Kampanjaan valittiin tuotteet, joita ostetaan paljon muutenkin. Esimerkiksi Roosa nauha -miniluumutomaatteja myytiin lähes miljoona rasiaa. Ruusujakin, joilla olemme osallistuneet keräykseen jo useamman vuoden ajan, myytiin tänä vuonna lähes 50 000 kappaletta viime vuotta enemmän”, kertoo Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Suuret kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille ja työntekijöille upeasta kampanjasta ja merkittävästä tuesta suomalaisen syöpätutkimuksen ja neuvontatyön hyväksi!

Katso, miten K-Supermarketit ja K-Citymarketit olivat mukana syksyn 2016 kampanjassa:

 

pirkka_logo_pieni   k-citymarket_logo_pieni    k-supermarket_logo_pieni

www.pirkka.fi