Varian Finland ja Roosa nauha: kohti yhteistä tavoitetta

Syöpäsäätiön Roosa nauha -yhteistyökumppani on syövän sädehoitoja ja muuta syöpäteknologiaa kehittävä globaali yritys Varian Medical Systems.

Yrityksen tuotekehitysyksikkö toimii Helsingissä ja työllistää yli 250 sädehoitojen ohjelmistokehittäjää. Varianin laitteilla hoidetaan muun muassa rintasyöpäpotilaita Suomen yliopistosairaaloissa.

Saman pöydän äärellä

Tällä viikolla Syöpäsäätiön tutkimusjohtaja Jarmo Wahlfors ja Varian Finlandin toimitusjohtaja Kari Toimela istahtivat alas vaihtamaan Syöpäsäätiön ja Varianin tuoreimmat kuulumiset. Kari kertoo, että Helsingin yksiköllä on tavoitteena laajeta lähes 300 huippuosaajan tuotekehitysyksiköksi.

Varianin Suomen toimipiste on myös hyvin kansainvälinen työpaikka; suomalaisosaajien rinnalla työskentelee kollegoja  yli 20 maasta. Jarmon mukaan Syöpään kohdistuva kliininen- ja perustutkimus ovat edelleen huipputasolla Suomessa. Hän pitää erittäin hyvänä sitä, että myös yritykset tekevät Suomessa alan tuotekehitystä ja osallistuvat yhteiseen työhön syövän kukistamiseksi.

Roosa nauha on suomalaisten suosituin lahjoituskohde. Roosa nauha -yritysyhteistyö tarjoaa useita mahdollisuuksia yrityksille olla mukana tekemässä hyvää ja vahvistamassa omaa yritysvastuullisuuttaan.
Lue lisää Roosa nauha -yritysyhteistyöstä >>