Roosa nauhassa kyse koskettavasta asiasta

Mediassa on tänään (22.10.2018) ollut paljon keskustelua tapahtumaketjusta, joka liittyi työvaatteissa käytettyyn Roosa nauhaan.

Olemme tapahtumakäänteistä pahoillamme. Roosa nauha -keräyksen tavoite on varojen kerääminen naisten syöpien tutkimukseen. Sillä on pelastettu ja pelastetaan henkiä.

On kunkin työnantajan oma asia, minkälaiset työturvallisuuteen liittyvät linjaukset työvaatteiden suhteen tehdään. Tähän emme voi ottaa kantaa vaan kunnioitamme yritysten omia linjauksia.

Tapaus osoittaa, miten koskettavasta asiasta Roosa nauha –keräyksessä on kysymys. Syövästä, jota ei vielä ole voitettu. Monelle nauhan ostaminen ja sen kantaminen on sydämenasia, joka liittyy läheisiin ihmisiin. Sairastuneisiin, parantuneisiin, menehtyneisiin.

Toivomme, että ihmiset muistavat tässä lomassa Roosa nauha –keräyksen tavoitteen ja kantavat nauhoja ylpeästi rinnassaan. Toivomme keräyksen tuovan toivoa osallistujille. Keräyksellä on nauhojen myynnin, tuotteiden myynnin ja lahjoitusten avulla kerätty vuodesta 2003 lähtien 12,4 miljoonaa naisten syöpien voittamiseen.

Kiitos jokaiselle osallistuneelle.

Helena Hulkko