Roosa nauha jälleen vuoden paras yhteiskunnallinen kampanja

Roosa nauha 2016 palkittiin viime vuoden parhaana yhteiskunnallisena kampanjana AdProfit-kilpailussa. Mainostajien liiton järjestämä AdProfit mittaa markkinoinnin tuloksellisuutta.

Roosa nauha -keräys teki historiaa voittamalla Adprofit-kilpailun jo kolmatta kertaa peräkkäin.

”Olemme todella ylpeitä AdProfit-voitosta, sillä se kertoo nimenomaan Roosa nauhan tuloksellisuudesta: kampanjalla on jo kolmena vuotena peräkkäin tehty uusia ennätyksiä, eli kerätty yhä enemmän varoja rintasyöpätutkimukselle ja syöpäpotilaiden tukemiseen”, iloitsee Syöpäsäätiön varainhankintapäällikkö Helena Hulkko.

Viime vuoden Roosa nauha -keräyksellä kerättiin ennätykselliset 1,8 miljoonaa euroa. Suurin osa keräyksen tuotoista tulee Roosa nauhojen  ja yritysyhteistyökumppaneiden Roosa nauha -tuotteiden myynnistä.

”Olemme iloisia myös Roosa nauha -yhteistyökumppanien puolesta: yhteistyöyritystemme työn panokset moninkertaistuvat Roosa nauha -keräyksen kautta hyvään tarkoitukseen. Kerätyt varat lähtevät nopeasti eteenpäin tutkimusapurahoihin ja syöpäpotilaiden neuvonta- ja tukipalveluille”, Hulkko toteaa.

Adprofit tuomaristo arvioi Roosa nauha 2016 -kampanjaa seuraavin sanoin:

”Keräyksiä on paljon ja kilpailukenttä kova. Kampanja oli herättävä, koskettava ja hyvin rakennettu. Kansainvälistä tasoa. Tavoite oli asetettu korkealle ja se myös saavutettiin. Mike Monroe oli keulahahmoksi hyvä valinta.”

Lue lisää viime vuoden Roosa nauha -keräyksen tuloksesta >>>

Lue lisää Adprofit -kilpailusta >>>