Roosa nauha -tapahtumia ympäri Suomen

Useat syöpäyhdistykset ympäri Suomen järjestävät Roosa nauha -tapahtumia alueellaan, etenkin Roosa nauha -päivänä 13.10. Katso täältä oman alueesi tapahtumat.

Jos haluat tarkempia tietoja tapahtumista, olethan suoraan yhteydessä tapahtumia järjestävään syöpäyhdistykseen.

Etelä-Suomen Syöpäyhdistys:

13.10. Lahden torilla klo 10-14  Etelä-Suomen Syöpäyhdistys on mukana Lahden aluetaksin Roosa nauha -tempaus. Aluetaksin Roosan värinen tilataksi kuljettaa tasatunnein maksutta ihmisiä Lahden kaupungin alueella. Arvioitu tuotto lahjoitetaan Roosa nauha -keräykseen. Aluetaksi on jo lahjoittanut 500 € keräykseen.

13.-14.10. Lahden seudun osaston vapaaehtoiset ovat myymässä Roosa nauhoja kauppakeskus SYKE:ssä sekä kauppakeskus Karismassa

13.10. Lahdessa  jääkiekon Liiga-joukkueen Pelicansin kotiottelu Roosa nauha -teemalla.  Pelicans on ostanut Roosa nauhat pelaajille ja henkilökunnalle. Pelaajat pitävät Roosa nauhoja lämmittelyssä ennen peliä. Pelicans on luvannut lahjoittaa osan lipputuloista suoraan Roosa nauha -keräykseen.

13.10. klo 19-23 Lahti Energia valaisee Lahden  radiomastot vaaleanpunaisiksi Roosa nauha -päivän kunniaksi.

13.10.2017 klo 10-14 Helsingissä Roosa nauha -tempaus Syöpätautien klinikan pääaulassa ja Meilahden pääruokasalin edessä (tunnelikerros). Paikalla Etelä-Suomen Syöpäyhdistyksen toiminnanjohtaja Inge-Brit Barkholt, neuvontahoitajat Satu Forsström ja Kirsi Roos sekä vapaaehtoisia.

13.10. klo 10 Riihimäen seudun osaston Roosa nauha tempaus yhdistyksen toimitilassa Riihimäellä  (Temppelikatu 7 A 1, käynti pihan puolelta)

Lisäksi ESSY:n kaikissa toimipisteissä Helsingissä, Lahdessa, Riihimäellä ja Hämeenlinnassa on myynnissä Roosa nauhoja koko kampanjan ajan.

Keski-Suomen Syöpäyhdistys:

9.10.-13.10.  Roosa nauha -lipaskeräystä  Jyväskylän ydinkeskustassa, Minimanissa, Seppälän K-Citymarketissa ja Keljon K-Citymarketissa.

9.10.-13.10. Opastusta rintojen omatarkkailuun. Opastajana toimii Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja Sirpa Tuomainen. Ajan voit varata arkisin toimiston puhelinnumerosta 014-3330220 klo 9.00-15.00 välisenä aikana.

Kymenlaakson Syöpäyhdistys:

Kymenlaakson Syöpäyhdistys on mukana Roosa nauha -tunnelmissa seuraavissa tapahtumissa:

10.10. Kouvola, Hansakeskus Seniorien suhinat  10 – 17
11.10. Kotka, Kaakon  Saattohoitopäivät 12 – 16
12.10. Haminan syysmarkkinat 9 – 14

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys:

6.-8.10. Turun kirja- ja ruokamessut , Turun messukeskus. Syöpäyhdistys on B-hallissa osastolla 25: lipaskeräystä ja Roosa nauhojen myyntiä.

10.10 klo 17.30-20.30 Meri-Karina: Naisten ilta.  Tilaisuudessa luennoivat gynekologi, professori Seija Grenman ja rintasyöpähoitaja Chritina Berger. Rintasyövän läpikäyneet Marina Seligson ja Heidi Mäkinen kertovat kokemuksistaan. mm. Rintasyöpäyhdistys Europan Donnan ja Terveystalon toiminnan esittelyä. Proteesiliivien ja uimapukujen myyntiä/esittelyä (lssy neuvontahoitajat). Musiikista vastaa Tuomas Käkelä. Paluukuljetus Turun kauppatorille klo 20.30

13.10 klo 10-14  Loimaa: Avoimet ovet, Loimaan neuvonta-asema. (Loimaan sairaalan pohjakerros, Seppälänkatu 15-17). Virallisen Roosa nauha-päivän viettoa ruusujen, herkkujen ja kahvittelun merkeissä. Esillä rintaliiviproteesien ja uima-asujen uutuuksia sovitusmahdollisuudella.

13.10 Turku: Virallinen Roosa nauha –päivä.  Turun kaupunki valaisee kirjastosillan vaaleanpunaiseksi  ja sillalla valaistuksen yhteydessä esiintyy sopraano Irina Tatti ja kitaristi Mihail Ionin kappaleella Tomaso Giovanni Albinoni ”Adagio”

13.10. Uusikaupunki klo 18.30: Koripallojoukkue Korihait tempaisevat kotipelissään BC Nokiaa vastaan Uudenkaupungin 400-areenalla.  Uudenkaupungin paikallisosasto myy Roosa nauhoja ja tekevät lipaskeräystä ja yleisöä kannustetaan pukeutumaan pinkkiin.

14.10. klo 11-14.30 Turun Lankamaailman hyväntekeväisyysneuletapahtuma Roosa Nauha hengessä. Tarjolla kahvia ja teetä. paikalla erikoissairaanhoitaja Tiina Hvitfelt kertomassa  Lounais-Suomen syöpäyhdistyksen toiminnasta ja Turun paikallisosastosta on Roosa nauha -myyjä paikalla. Sytomyssyt lahjoitetaan sytostaattipoliklinikoille ((TYKS, Salo, Uusikaupunki ja Loimaa) Lounais-Suomen Syöpäyhdistyksen toimesta.

27.-29.10. Osaava nainen – messut Turun Messukeskuksessa, joissa yhdistys on myös mukana Roosa nauha teemalla. Meidät löytää c-hallista osastolta 112.

27.10 Turun Gatorade Centerissä THINK PINK-hyväntekeväisyysilta. Illan aikana plastiikkakirurgian erikoislääkäri Pauliina Hartiala, TYKS pitää luennon aiheesta ”Uutta kirurgiasta ja geeniterapiasta lymfaturvotuksen hoidossa” , tarjoillaan pöytiin Voiveljet oy/ Jaakko Kinnusen suunnittelema upea maistelumenu,  Maskulainen valokuvataiteilija ja runoilija Veera Ruohomäki lausuu omia runoja ja ohjemassa vielä Irina Tatti ja kitaristi Mihail Ionin 30min konsertti.  Illallislipun hinnat alkaen 80€. Ilmoittaudu tapahtumaan täällä >>>

Yhteistyökumppanit: Turun alueen Citymarketit, Skanssi, Länsikeskus, Ravattula, Kupittaa, Gatorade Center, Turku palvelut, VoiVeljet Oy , Confetti, Castia, Clean, Raision Timali, Tårget.

28.10. Turku: klo 17 Roosa nauha -ottelu TPS-JYP ,Gatorade Center. Aitiot kampanjahintaan , TPS huutokauppaa 2 pelipaitaa. Lipaskeräystä ja Roosa nauha myyntiä.

Pirkanmaan Syöpäyhdistys:

12.10. klo 17:30-19:30 Pink ladies  -pop-up tapahtuma syöpään sairastuneille naisille Tampereella  (os.  Pellavatehtaankatu 12). Paikalla puhumassa mm. plastiikkakirurgi Ulla Karhunen-Enckellin rinnan korjausleikkauksista, mahdollisuus tavata Pirkanmaan Syöpäyhdistyksen hoitajia ja saada lisätietoa mm. kuntoutumista tukevista palveluista sekä  mahdollisuus tutustua rintasyöpään sairastuneiden vertaistukihenkilöihin, mahdollisuus tutustua peruukkeihin, rintaproteeseihin, proteesiliiveihin ja uimapukuihin, painevaatteisiin sekä huiveihin ja turbaaneihin. Tapahtumassa myydään myös Roosa nauhoja.

13.10.  Tampereella Roosa nauha päivänä lipaskerääjiä klo 11-15 välillä Hämeenkadulla. Lisäksi Roosa nauha päivänä yhdistyksen hoitajia on tavattavissa Taysissa klo 10 alkaen (eri puolilla Taysia) ja materiaaleja löytyy etenkin Radiuksen aulassa olevalla yhdistyksen ständillä.

Pohjanmaan Syöpäyhdistys:

13.10. Roosa nauha -päivänä Vaasan keskustassa Rewell Centerissä Roosa nauha -tempaus, jonka järjestää Vaasan Rintasyöpänaiset. Myydään nauhoja ja jaetaan tietoa rintasyövästä ja vertaistuesta.

13.10. Kokkolan keskustan liikekeskuksissa  Roosa nauha -tempaus, järjestäjänä Keski-Pohjanmaan osasto. Myydään nauhoja ja jaetaan tietoa rintasyövästä ja vertaistuesta.

21.10. klo 17.00 pelataan SM-Liigan ottelu Vaasan Sport vs Tappara teemalla Roosa nauha = Rohkeudelle. Tapahtuma järjestetään Vaasa Areenalla yhteistyössä Vaasan Sportin kanssa.  Pelin yhteydessä myydään nauhoja ja jaetaan tietoa rintasyövästä ja vertaistuesta.

Pohjois-Karjalan Syöpäyhdistys:

12.-13.10. 2017 klo 10-17 Roosa nauha -lipaskeräykset ympäri Pohjois-Karjalaa, Joensuussa Pilkon ja keskustan City-marketeissa sekä Prismassa. Kerääjinä yhdistyksen sairaanhoitajat, vapaaehtoiset sekä paikallisosastojen toimijat.

Pohjois-Savon Syöpäyhdistys:

13.10. klo 12-15 Kuopion Sokoksen kauppakäytävässä Roosa Nauha –muotinäytökset, teemana Rohkeudelle. Näytökset organisoi Mannekiiniklubi Mandi ja juontajana toimii Marja-Leena Martikainen, malleina ovat Pohjois-Savon Syöpäyhdistyksen vapaaehtoistyöntekijät ja heidät stailaa hius- ja kauneudenhoitoalan opiskelijat. Tapahtumassa on myös mukana lähihoitajaopiskelijat, heidän toimintapisteessä voi saada tietoa rintasyövän ennaltaehkäisyssä.

13.10. klo 10.30-14 Sonkajärvi: Roosa nauha -tapahtuma Sonkajärven Säästöpankissa (Lyseotie 1).  Ohjelmassa mm:  Fysikaalinen Hoitolaitos Karvonen esittäytyy klo 12.00, lisäksi verenpaineen mittausta, arvontaa, kahvitarjoilu ja Roosa-nauhoja on myytävänä . Lisäksi Säästöpankin lakihenkilö kertoo edunvalvontavaltuutuksesta klo 13.00.

15.10. klo 10.00 Tuusniemen paikallisosaston kirkkopyhä ja Roosa nauha -tapahtuma  Tuusniemen kirkossa. Kirkkokahvit jumalanpalveluksen jälkeen.
Mukana Tuusniemen sairaalalta henkilö kertomassa saattohoidosta ja tulevista suunnitelmista.

Saimaan Syöpäyhdistys:

13.10. Puumala: vapaaehtoisvoimin järjestetty Roosa nauha –päivän tapahtuma. ohjelmassa nauhamyyntiä ja yhteistyötä muiden paikallisten vapaaehtoisryhmien kanssa

13.10. Savitaipale klo 18 alkaen: paikallisosasto Neloset järjestää Roosa nauha -illan. Mukana fysioterapeutti,, ohjelmassa kahvitarjoilua ja Roosa nauhoja myynnissä

13.10. Roosa nauha -myyntiä ja Roosa nauha -aiheista tapahtumaa seuraavissa paikoissa:

• Lappeenranta: Iso-Kristiina, Lappeenrannan osasto myy klo 10-16, Prisma: Saimaan Syöpäyhdistys myy klo 9 alkaen
  • Imatra: Imatran kävelykatu Koskenparras klo 10 alkaen, Imatran seudun osasto myy Roosa nauhoja ja jakaa tietoa Saimaan Syöpäyhdistyksen palveluista jatoiminnasta
  • Savonlinna: Prisma klo 12-18, Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitaja ja vapaaehtoiset myyvät Roosa nauhoja. Taito Shop  myy Roosa nauhoja
  • Mikkeli: Citymarket klo 10-16, Saimaan Syöpäyhdistyksen  neuvontahoitaja, vertaistukihenkilöt ja Mikkelinseudun osasto myyvät yhdessä nauhoja, lipaskeräys
  • Pieksämäki Taito Shop, Keskuskatu 16,  klo 10-13,  klo 12 huilunsoitto. Lisäksi Saimaan Syöpäyhdsityksen Pieksämäen osasto myy nauhoja tekee lipaskeräystä klo 9.30 alkaen seuraavissa paikoissa: S-market Veturi, Kauppakatu 3, Pieksämäki K-Citymarket, Kukkaroniementie 3,  Pieksämäki ABC  Vehkanotko 2, Pieksämäki Moilas Leipomo Oy, Paakarinpolku 1, Pieksämäki

17.10. Rantasalmi klo 17 alkaen: Roosa nauha -ilta naisille Rantasalmen kirjastossa (Poikkitie 2).  ohjelmassa tietoa rintasyövästä,  Roosa nauhat ovat myynnissä, maksutonta käsienhoitoa (paikalla ihonhoitokonsultti)

19.10. klo 15  Savonlinna : Apteekkari Sari Mujusen luento ”Mitä sinun on hyvä tietää lääkehoidostasi”  & Saimaan Syöpäyhdistyksen neuvontahoitajan rintasyöpäinfo Linnalan opistossa (Sotilaspojankatu 7). Myynnissä myös Roosa nauhoja ja  kahvitarjoilu, jonka tarjoaa Savon apteekki 200-vuotisjuhlansa kunniaksi.

Satakunnan Syöpäyhdistys:

10.10.  klo 17.30 Raumalla Roosa nauha -iltamat Järjestötalolla, (Siikapolku 1) Kahvila aukeaa klo 17. Ravintovalmentaja Tero Suhonen luennoi aiheesta ”Investoi itseesi – laadukas ravinto ja stressinhallinta hyvinvoinnin kulmakivinä” Myös muuta ohjelmaa. Myynnissä Roosa nauhoja.