Roosa nauha Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelma rikkoi ennätyksiä

Lokakuun 31. MTV3:lla lähetetyllä Roosa nauha Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmalla haettiin kuukausilahjoittajia tukemaan kotimaista syöpätutkimusta. Upean illan tuloksena Syöpäsäätiölle kertyy lahjoituksia ensi vuoden aikana lähes miljoona euroa.

-Olemme äärettömän kiitollisia kaikille lahjoittaneille ja kuukausitukijoiksi lupautuneille. Joka ikinen lahjoitus tarvitaan, jotta syöpätutkimus voi jatkua. Se, miten moni halusi tukea syövän voittamista veti meidät Syöpäsäätiöllä sanattomiksi, kuvailee Syöpäsäätiön viestintä- ja varainhankintajohtaja Helena Hulkko.

Koskettavassa tv-illassa tärkeän asian puolesta esiintyvät Suomen ykkösartistit Anna Puu, Juha Tapio ja Lauri Tähkä, TTK-tuomarit Jorma Uotinen, Helena Ahti-Hallberg sekä monet TTK:sta tutut tanssitähdet. Ohjelmalla kerättiin varoja Syöpäsäätiön monipuolisesti rahoittamaan syöpätutkimukseen; niin miesten, naisten kuin lasten syöpien voittamiseen.

Illan oikeat tähdet olivat kuitenkin kaikki maamme syöpään sairastuneet, sekä syöpätutkijat, jotka puurtavat pitkäjänteisesti parempien hoitojen eteen.

– Tanssi ja musiikki mahdollistivat niin ilon ja toivon välittämisen edistysaskelista kerrottaessa – kuin epätoivon ja surun ilmaisun niihin tilanteisiin, joissa sanoja ei löydy, Hulkko kertoo ohjelmasta.

Vielä ehdit mukaan!

Kuukausilahjoittajaksi voi edelleen liittyä tekstaamalla MUKANA numeroon 16499 tai tästä. Kertaluontoisen tekstiviestilahjoituksen voi myös edelleen tehdä: 30 € lahjoitus: Tekstaa TUEN30 numeroon 16499 ja 10 € lahjoitus: Tekstaa TUEN10 numeroon16499

Syöpätutkimus Suomessa on paljolti lahjoittajien varassa, sillä valtion tuki terveyden tutkimukseen yliopistosairaaloissa on romahtanut kolmannekseen siitä, mitä se oli 16 vuotta sitten.

Roosa nauha Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelma on katsottavissa Katsomosta maksutta vuoden 2018 loppuun asti.