Roosa nauha -päivä 12.10.2018

Perjantaina 12.10.2018 vietetään Roosa nauha -päivää. Ympäri Suomen nähdään upeita ja mielenkiintoisia Roosa nauha -tempauksia kun yhdistykset, yhteisöt, yritykset ja yksityishenkilöt puhaltavat kaikki yhteen hiileen tukeakseen naisten syöpien tutkimusta ja sairastuneita sekä lähiomaisia.

Roosa nauha -päivä 12.10.2018

Tänä vuonna Roosa nauha -päivä on perjantaina, 12.10.2018. Olemme koonneet alle esimerkinomaisesti muutamia mielenkiintoisia Roosa nauha -päivän tapahtumia eri puolilta Suomea. Huomaathan, että nämä ovat vain pieni osa päivän tapahtumista, lisää tapahtumia löydät sosiaalisen median avulla sekä paikallisen ilmoittamisen kautta.

Sanomatalon Ihana nainen -näyttely

Ihana nainen -näyttely avataan Sanomatalon ala-aulassa perjantaina 12.10.2018. Näyttelyn tavoitteena on vangita ihmisen kokonaisvaltainen kauneus, joka kumpuaa usein ulkoista kauneutta syvemmältä – ihmisen persoonasta, kokemuksista ja asenteesta. Vapaan Taidekoulun opiskelijat kuvaavat teoksissaan rintasyöpäleikkauksen läpikäyneen naisen. Näyttely on auki heti aamusta ja teokset huutokaupataan näyttelyn jälkeen. Lisätietoja Arlan sivuilla.

Turun kirjastosillan valaisu

Lounais-Suomen Syöpäyhdistys ja Turun kaupunki valaisevat Aurajoen ylittävän Kirjastosillan rintasyövän vastaisen työn kunniaksi perjantaina 12. lokakuuta kello 19. Mieskuoro Laulun Ystävät esiintyy valaisuhetkellä ja laulaa naisille omistetun serenadin.

Anna Puun keikka

Anna Puu esiintyy vaaleanpunaisissa Roosa nauha -päivänä Nälkäinen sydän -kiertueellaan Vaasan Rewell Centerissä. Annan lisäksi paikalla esiintyy myös Vesta Burman.

Roosa nauha -päivä huomioitu illan Possessa

Kun Roosa nauha -päivä vaihtuu iltaan, vilahtaa Possessa mukana Roosa nauha. Seuraa illan Possea MTV3:lla klo 20-22.

Roosa nauha tapahtuma Keravalla Sherwood goes pink 12.10.

Airamilaiset haastavat kaikki lähiseutujen asukkaat ja muiden keravalaisten yritysten työntekijät nousemaan Keinukallion portaita Roosa nauha -päivänä. Airam lahjoittaa jokaisesta klo 14 – 19 välillä tehdyistä portaikkonoususta euron rintasyöpäkeräykseen.

Matseja

Lauantaina 13.10.2018 pelataan TPS-Tappara ottelu Turku-Areenalla. Jokaisesta vuokratusta kampanja-aitiosta Turku-Areena lahjoittaa Roosa nauha -keräykseen 100 €.

Jäsenyhdistystemme tapahtumia

Tarkista paikallisten jäsenyhdistystemme Roosa nauha -tapahtumat sivultamme.

Lue lisää tavoista osallistua päivään ja keräykseen. Muista seurata sosiaalisessa mediassa myös muiden tahojen Roosa nauha -päivän ilmoittelua!