Roosa nauha -keräys oli K-ruokakaupoissa menestys

K-ruokakaupoissa myynnissä olleista Pirkka Roosa nauha -kampanjatuotteista ja K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myydyistä Roosa nauhoista lahjoitetaan Syöpäsäätiölle yhteensä 262 187 euroa.

Keskon päivittäistavarakauppa osallistui tänä vuonna Roosa nauha -kampanjaan merkittävästi aiempaa isommalla panostuksella. Tavoitteena oli kymmenkertaistaa kampanjan lahjoitusosuus Syöpäsäätiölle.

Roosa nauha -keräyksen aikana K-citymarketeissa ja K-supermarketeissa myytiin Roosa nauha keräyksen -nauhoja yhteensä 61 619 kappaletta. K-ruokakaupoissa, Valintataloissa ja Siwoissa oli myynnissä Pirkka-sarjan kampanjatuotteita, joista ostetuimpia olivat miniluumutomaatit, Reilun kaupan ruusut ja vadelmat. Lisäksi K-citymarket-ketju lahjoitti koko henkilökunnalleen Roosa nauhat, eli yhteensä 10 000 kappaletta.

”Keskon lahjoitusosuudella, 260 000 eurolla, voimme esimerkiksi turvata vuodeksi Syöpäsäätiön neuvontapalvelun toiminnan. Neuvontapalvelussa työskentelee useampia syöpään erikoistuneita neuvontahoitajia, jotka antavat maksutta tukea ja tietoa sairastuneille ja heidän läheisilleen. Suuret kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille ja työntekijöille upeasta kampanjasta ja merkittävästä tuesta suomalaisen syöpätutkimuksen ja neuvontatyön hyväksi”, kertoo Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Neuvontapalvelua ylläpidetään yksinomaan lahjoitusvaroilla. Vuosittain palveluun ottaa yhteyttä 4 500 asiakasta.

”Haluan esittää lämpimät kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille. Onnistuimme ylittämään kampanjalle asetetun tavoitteen kirkkaasti. Edellisen vuoden lahjoitusosuus oli 21 000 euroa. Tämän vuoden kampanjassa lahjoitussumma kasvoi yli 262 000 euroon”, kertoo Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

www.kesko.fi