Roosa nauha kulkee sairastuneiden rinnalla äitienpäivänä

Roosa nauha –keräys järjestetään ensimmäistä kertaa äitienpäivän kunniaksi, koska jokainen sairastunut nainen ansaitsee parhaan mahdollisen hoidon.

Vuosittain noin 6500 naista Suomessa sairastuu rintasyöpään ja gynekologisiin syöpiin. Sairaus koskettaa aina myös sairastuneen perhettä ja läheisiä.

Rintasyöpätutkimuksen lisäksi Syöpäsäätiö on suunnannut Roosa nauha –keräyksen lahjoituksia gynekologisten syöpien tutkimukselle. Roosa nauha –lahjoitusten ansiosta vuonna 2018 aloitettiin ainutlaatuinen tutkimus munasarjasyövän lääkehoidon kehittämiseksi. Munasarjasyöpä on edelleen hankalasti hoidettava huonoennusteinen syöpä.

”Tutkimuksen ja seulonnan ansiosta 90 % rintasyöpään sairastuneista selviää. Nyt tarvitaan vahvaa panostusta myös muiden naisten syöpien tutkimukseen, jotta niissäkin ennusteet paranevat. Lahjoitusvaroin toimiva Syöpäsäätiö tukee korkeatasoisia tutkimushankkeita, joilta voidaan odottaa merkittäviä läpimurtoja, ja jotka auttavat yhä useampaa sairastunutta selviämään syövästä”, sanoo Syöpäsäätiön tutkimusjohtaja Jarmo Wahlfors. ”On etuoikeutemme auttaa jokaista naista ja siksi Roosa nauha -keräys toteutetaan ensimmäistä kertaa myös äitienpäivänä”.

Roosa nauha -lahjoituksen tehnyt saa käyttöönsä kauniin äitienpäiväkortin, joka sisältää professori Jaakko Hämeen-Anttilan ainutkertaisen, yksinoikeudella Roosa nauhalle kirjoitetun runon. Kortin voi tulostaa tai lähettää eteenpäin sähköisesti.

Jaakko Hämeen-Anttilan runon löydät täältä: https://syopajarjestot.materialbank.net/NiboWEB/p/scpc/6336279/286840/fi

Tee lahjoitus Roosa nauha -keräykseen verkossa osoitteessa https://roosanauha.syopasaatio.fi/lahjoita/