Lindex keräsi Suomessa 75 000 euroa syöpätutkimukselle

Lindex on asiakkaineen kerännyt lokakuussa yhteensä kansainvälisesti 900 000 euroa syöpätutkimukseen myymällä ylellisiä oloasuja ja alusvaatteita, kauniita asusteita ja Roosa nauhoja. Pelkästään Suomessa kerättiin 75 000 euroa Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräykseen.

Lindex on ollut Roosa nauha -yhteistyökumppani jo vuodesta 2003, ja joka vuosi yritys toteuttaa erityisen kampanjan, jolla tuetaan syöpätutkimusta ja lisätään tietoa rintasyövästä.  Yritys tukee Roosa nauha -kampanjaa erilaisilla aktiviteeteilla kaikilla Lindexin markkinoilla.

”Olemme hyvin kiitollisia Lindexille ja sen asiakkaille: Roosa nauha -keräykseen lahjoitetut varat siirtyvät Syöpäsäätiöltä nopeasti syöpätutkijoille apurahojen muodossa. Suomalaista syöpätutkimusta rajoittaa tällä hetkellä rahoituksen puute, joten Lindexin tuki on merkittävässä roolissa, jotta suomalainen huippututkimus saa jatkua ja yhä useampi sairastunut selviää”, sanoo Syöpäsäätiön yritysyhteistyön päällikkö Tuuli Lahti.

Tänä vuonna asiakkailla oli mahdollisuus ostaa Roosa nauhoja Lindex-myymälöistä ja Lindexin Pink Collection 2017 -malliston tuotteita. Se on ylellinen oloasu- ja alusvaatemallisto, johon kuuluu pehmeät proteesirintaliivit, joita voidaan käyttää proteesin kanssa tai ilman. Malliston tuotteiden myyntihinnasta lahjoitetaan 10 % Roosa nauha -keräykseen. Lisäksi myytyjen Roosa nauhojen koko summa lahjoitetaan keräykseen. Yhdessä asiakkaittensa kanssa Lindex keräsi yhteensä 900 000 euroa kaikilla markkinoillaan.

”Olen erittäin ylpeä kaikista asiakkaistamme ja työntekijöistämme, jotka vuosi toisensa jälkeen osoittavat todellista sitoutumista rintasyöpätaisteluun. Kyseessä on sairaus, joka valitettavasti koskettaa monia ihmisiä ja me toivomme, että meidän tuellamme pystytään edistämään syöpätutkimusta”, sanoo Elisabeth Peregi, Lindexin vt. toimitusjohtaja.