K-ryhmä keräsi asiakkaiden kanssa ennätyspotin Roosa nauhalle

Syksyn aikana kerätty huikeat yli 770 00 euroa on noin 25 prosenttia enemmän kuin viime vuonna. K-ryhmä on yksi Roosa nauha -keräyksen merkittävistä pääyhteistyökumppaneista.

K-ryhmän lahjoitussumma vuoden 2019 Roosa nauha -kampanjalle kipusi 12-vuotisen kampanjayhteistyön tähän saakka korkeimmaksi. Kampanjan tuotolla tuetaan rintasyövän ja gynekologisten syöpien tutkimusta sekä syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään.

Yli 157 000 myytyä Roosa nauhaa

Roosa nauhoja myytiin K-ruokakaupoissa 24.9.–3.11.2019 välisenä kampanja-aikana noin 157 500 kappaletta. Vuoden 2019 pisara-aiheisen Roosa nauhan on suunnitellut näyttelijä Seela Sella.

”Valikoimme Roosa nauha -kampanjaan aina sellaisia tuotteita, joita asiakkaamme muutenkin runsaasti ostavat. Näin asiakkaamme pystyvät arkiostoksiensa yhteydessä tekemään tukemaan vaivattomasti myös tärkeää syöpätutkimusta. On valtavan hienoa, että onnistuimme jälleen rikkomaan tavoitteemme ja kasvattamaan lahjoituspotin reiluun 700 000 euroon. Lämmin kiitos niin asiakkaillemme kuin myös kauppiaillemme,” summaa päivittäistavarakaupan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske K-ryhmästä.

Tärkeä tuki kotimaiselle syöpätutkimukselle

”K-ryhmän henkilökunta, kauppiaat ja asiakkaat osallistuivat Roosa nauha -keräykseen innolla ja keräsivät yhdessä ennennäkemättömän hienon summan tukea suomalaiselle syöpätutkimukselle. Kertyneillä lahjoituksilla voimme turvata lupaavimpien tutkimushankkeiden jatkumista esimerkiksi uusien syöpähoitojen kehittämiseksi”, kiittelee Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Syöpäsäätiö on tukenut Roosa nauha -keräysvaroista syöpätutkimusta 1,6 miljoonalla eurolla vuonna 2019. Merkittävä osa varoista on suunnattu tutkimuksiin, joissa etsitään tehokkaampaa hoitoa huonoennusteiseen rintasyöpään ja munasarjasyöpään. Lahjoitusvaroja tarvitaan jatkuvasti, jotta Suomessa tehtävä syöpätutkimus saa jatkua ja tulokset saadaan siirtymään viiveettä sairastuneiden hyväksi.

Lue Keskon alkuperäinen tiedote täältä >>

Lue Roosa nauha -yritysyhteistyöstä täältä >>