K-ruokakauppojen Roosa nauha -keräys ylitti odotukset – lahjoitussumma lähes 450 0000 euroa

K-ruokakaupat osallistuivat Syöpäsäätiön vuoden 2017 Roosa nauha -keräykseen pääyhteistyökumppanina. K-ruokakauppojen lahjoitussumma keräykselle on lähes 450 000 euroa.

K-ruokakaupat olivat mukana vuoden 2017 keräyksessä myymällä Roosa nauhoja keräyksen aikana yhteensä 138 417 kappaletta. Eniten nauhoja myytiin K-Marketeissa, jotka olivat kampanjassa mukana ensimmäistä kertaa asiakkaiden toiveesta.

Lisäksi Kesko oli mukana keräyksessä jälleen Pirkka-sarjan 14 Roosa nauha -kampanjatuotteella, joiden myynnistä lahjoitettiin osa keräykselle.

”Valitsimme Roosa Nauha -kampanjaan sellaiset Pirkka-tuotteet, joita asiakkaamme ostavat paljon muutenkin. Esimerkiksi suositut Pirkka miniluumutomaatit ovat olleet kampanjassa mukana jo viime vuodesta lähtien. Tänä vuonna niiden vertailukelpoinen myynti kasvoi kampanjassa ja oli peräti 665 000 rasiaa. Roosa nauha -ruusukimppujakin myytiin lähes 100 000 kappaletta”,  kertoo K-ryhmän päivittäistavaratoimialan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske.

”Suuret kiitokset K-ruokakauppojen asiakkaille ja työntekijöille merkittävästä tuesta suomalaisen syöpätutkimuksen hyväksi. K-ryhmän lahjoitusosuus vastaa vuosittain jaettavaa Roosa Nauha -suurapurahaa. Tänä vuonna suurapuraha myönnettiin professori Robert Winqvistin työryhmälle, joka tutkii perinnöllistä rintasyöpää Suomessa”, kiittelee Syöpäsäätiön pääsihteeri Sakari Karjalainen .

Keräysvaroilla tuetaan yhä tehokkaampien syöpähoitojen kehittämistä

Vuonna 2017 K-ruokakaupat tavoittelivat entistä suurempaa lahjoitusosuutta rintasyöpätaisteluun.

”Lämpimät kiitokseni kaikille kampanjaa tukeneille K-ruokakauppojen asiakkaillemme. Edellisvuonna ylsimme hienoon 262 000 euron lahjoitussummaan ja nyt tavoitteemme oli kasvattaa lahjoitussumma 400 000 euroon. Tavoite ylittyi upeasti. Haluamme olla mukana edistämässä arvokasta suomalaista syöpätutkimusta ja tarjota asiakkaillemme helpon tavan auttaa,” toteaa Jäske.

Syöpäsäätiön Roosa nauha -apurahoja jaettiin tänä vuonna syöpätutkimukselle yli kaksi miljoonaa euroa. Tieteellinen tutkimus on syövän ehkäisyn, varhaisen toteamisen, diagnostiikan, hyvien hoitojen ja potilaiden kuntoutumisen perusta.

Lisätietoja löydät Keskon verkkosivuilta >>>