Roosa nauhan ja Keskon päivittäistavarakaupan yhteistyö jatkuu

Kesko jatkaa tänä vuonna Syöpäsäätiön Roosa nauha -kampanjan pääyhteistyökumppanina. Yhteistyö myös laajenee viime vuodesta. Roosa nauhat tulevat tänä vuonna myyntiin K-Citymarketien ja K-Supermarketien lisäksi kaikkiin K-Marketeihin.

Loka–marraskuussa Roosa nauhan saa siis kaikista K-ruokakaupoista. Kesko lanseeraa myös kampanjan lahjoitustuotteita lisää.

”Lähdemme tänä vuonna tavoittelemaan entistä suurempaa lahjoitusosuutta syöpätaisteluun. Viime vuonna keräsimme 262 000 euroa. Tänä vuonna aiomme kasvattaa viime vuoden lahjoitusosuutta 50 prosenttia, esimerkiksi lisäämällä tuotteita ja Roosa nauhan myyntipisteitä: kampanjan näkyvyys kasvaa K-ruokakaupoissa merkittävästi, kun Roosa nauhat tulevat myyntiin myös kaikkiin noin 800 K-Marketiin”, kertoo Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupan johtaja Ari Akseli.

Roosa nauha on Suomen kolmanneksi arvostetuin hyväntekeväisyysbrändi.* Viime vuonna ennätysmäärä suomalaisia halusikin tukea Roosa nauha -keräystä ja keräys pääsikin ennätykselliseen 1,8 miljoonan euron keräystulokseen.

Keräyksen tuotto menee nopeasti apurahojen kautta syöpätutkijoille sekä ammattitaitoisen tuen mahdollistamiseen sairastuneille ja läheisille.

”Iloitsemme suuresti, että K-ruokakaupat laajentavat Roosa nauhojen myyntiä. Kannustamme suomalaisia osallistumaan keräykseen ja ostamaan nauhoja sekä kampanjatuotteita. Arkiset ostot – vaikkapa päivällistarvikkeet – muuttuvat keräyksessä helpolla tavalla arvokkaaksi tueksi suomalaisille syöpätutkijoille”, rohkaisee Syöpäjärjestöjen pääsihteeri Sakari Karjalainen.

Rintasyöpä yleistyy, sillä jo yli 5 000 naista sairastuu siihen vuosittain. Julkisen tutkimusrahoituksen pienentyessä Syöpäsäätiön tuen merkitys syöpätutkijoille kasvaa koko ajan. Vain jatkuva syöpätutkimukseen panostaminen tuo uusia hoitoja ja auttaa tulevaisuudessa meitä pitämään läheiset lähellämme pidempään.

Yhteistyö Syöpäsäätiön kanssa tukee Keskon vastuullisuustyön tavoitteita. K-ruokakaupat haluavat olla mukana suomalaisten arjessa, edistämässä suomalaisten hyviä ja terveellisiä elämäntapoja. ”Pirkka-sarjaan tulee useita uusia kampanjatuotteita lokakuun kampanjaviikoille. Tänä vuonna uutta on, että mukana on tuotteita, jotka sopivat myös erikoisruokavalioihin. Tuotekokonaisuus kiinnostaa asiakkaitamme varmasti, vihjaa Akseli.

Lisätietoja:

Ari Akseli, tavarakaupan johtaja, Keskon päivittäistavaratoimiala p. 010 5323 490
Timo Jäske, vastuullisuuspäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala p. 050 5292 028
www.kesko.fi

Sakari Karjalainen, pääsihteeri, Syöpäsäätiö, p. 0400 818 910
Helena Hulkko, varainhankintapäällikkö, Syöpäsäätiö, p. 050 582 2211 (mm. kampanjaan liittyvät kyselyt)

*Taloustutkimus: Hyväntekeväisyys Suomi Tänään -tutkimus 2016